გაკვეთილის გეგმა


აგაკვეთილის  გეგმა
მასწავლებლის  სახელი, გვარი, პირადი  ნომერი: ნანა ევგენიძე,61006053334
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლის საფეხური/ კლასი: საბაზო IXკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  22
გაკვეთილის თემა:  მიხეილ ჯავახიშვილი ,, მიწის  ყივილი“
გაკვეთილის მიზანი: მხატვრული ტექსტის კითხვა და გააზრება ,ლექსიკონზე მუშაობა ლექსიკური მარაგის  გამდიდრება, საკუთარი აზრის  დასაბუთება, 
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული  მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
საორგანიზაციო საკითხები, მიზნებისა და შეფასების რუბრიკების  გაცნობა.

მთელ კლასთან

2წთ

A -ფაზა/გამოწვევა
აქტივობის აღწერა: საშინაო დავალება, კითხვა- პასუხით ,
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებს  შეუძლიათ ყურადღების მობილიზება და  წინა გაკვეთილებზე  შესწავლილი მასალის გახსენება. ახალი მასალის  მიმართ მოტივაციის გაზრდა
 კითხვა -პასუხი
მთელ  კლასთან
დაფა, ცარცი
6წთ


B ფაზა
აქტივობა 1
მოსწავლეებს ვუჩვენებ პრეზენტაციას სლაიდებით, მიწის  ყივილის შესახებ,
აქტივობის მიზანი: ახალი მასალის მიმოხილვა

პრეზენტაცია
მთელ კლასთან
კომპიუტერი
4წთ

აქტივობა 2
მოსწავლეები კითხულობენ  მონიშნულ ტექსტს (T დიაგრამის  გამოყენებით,) მოინიშნო გაუგებარი სიტყვები.
აქტივობის მიზანი: ტექსტის გაცნობა- გაგება, გააზრება.
აქტივობა 3
ლექსიკონზე მუშაობა
მოსწავლეები მუშაობენ გაუგებარ სიტყვებზე, ლექსიკონის დახმარებით,
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები ამოიცნობენ  ავტორის თავისებურებას, ერთმანეთის დახმარებით ხსნიან.


წყვილებში, ინდივიდუალურად









წყვილებში
რვეული, წიგნი










რვეული წიგნი ლექსიკონი


8წთ










4წთ















C ფაზა
4აქტივობა
წყვილებს სთხოვს მასწავლებელი წაკითხული  მონაკვეთის მიხედვით   მოცემულ დიაგრამაზე გამოსახონ    მიზეზ-შედეგობრივი კავშირი.
აქტივობის მიზანი:
მიზეზ- შედეგობრივი კავშირის დადგენა.
5აქტივობა
პერსონაჟის დახასიათება( პერსონაჟის რუკის მიხედვით)პრეზენტაციას აკეთებს ერთ-ერთი მოსწავლე.
აქტივობის მიზანი:
პერსონაჟის თვისებების ამოცნობა.
შეფასება: განმსაზღვრელი -განმავითარებელი








სქემა



16წთ




















5წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს  სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.

·         იყენებს არგუმენტაციის სხვადასხვა ფორმას (მიზეზ-შედეგობითი, ანალოგიაზე ან ინდუქციაზე  დამყარებული არგუმენტები);

მიმართულება: კითხვა

ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.


·         აანალიზებს ტექსტში მოცემულ ფაქტობრივ და კონცეპტუალურ ინფორმაციას და გამოაქვს შესაბამისი დასკვნები;


·         გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას წაკითხულ ტექსტებში წარმოდგენილ  განსხვავებულ თვალსაზრისებზე;
·         აკვირდება, ამოიცნობს და შეაფასებს ავტორის ან პერსონაჟის/პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის, აღწერილი მოვლენების მიმართ;

უკავშირებს წაკითხულ ტექსტში გადმოცემულ ან ნაგულისხმევ თვალსაზრისებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებასა და სხვა ლიტერატურულ ნაწარმოებებს, მხატვრულ და სამეცნიერო-დოკუმენტურ ფილმებს, სპექტაკლებს და სხვ.
მიმართულება: წერა

ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         საკუთარი შეხედულებების/მოსაზრებების დასასაბუთებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები;
·         განიხილავს მხატვრულ ტექსტში გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს ცხოვრებისეულ და ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით;
·         გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ტექსტში ასახული პრობლემების მიმართ მისთვის სასურველი ფორმით (მოთხრობის, ნოველის, ესეის, ჩანახატის, ლექსის და ა.შ.);

შესწავლილი ტექსტის კონტექსტის (დრო, ადგილი, ეპოქა, გარემო და ა.შ.) შეცვლით თხზავს ახალ თხზულებას იმავე თემაზე, პრობლემაზე.

No comments:

Post a Comment